Firma Razer, światowy lider w produkcji zintegrowanych urządzeń oraz oprogramowania dla graczy, wraz z wywodzącym się z Las Vegas Gaming-Grids, ogłosiła dzisiaj start pierwszej fazy swojego nowego projektu – Razer Arena, który będzie stanowił wspólną platformę do e-sportowej rywalizacji dla wszystkich graczy. Za komunikację w nowej usłudze będzie odpowiadał ceniony komunikator Razer Comms.
Razer Arena to jedyna na świecie platforma łącząca wiele narzędzi służących do rywalizacji, które do tej pory były zarezerwowane wyłącznie dla graczy uczestniczących w rozgrywkach na profesjonalnym poziomie. Automatyczne tworzenie i raportowanie wyników, lobby, powiadomienia o meczach i wiele, wiele więcej – Razer Arena pozwoli na zaciętą rywalizację w doskonałej atmosferze, bez konieczności rozstrzygania wyniku na podstawie zapisu całej rozgrywki czy analizy zrzutów ekranu. Razer Arena to także czytelna i łatwa komunikacja zarówno z sojusznikami, jak i z przeciwnikami.
W pierwszej fazie projektu gracze będą mogli uczestniczyć w dziennych rozgrywkach pucharowych, dzięki czemu zapoznają się z platformą, lub wziąć udział w turniejach tworzonych przez wybranych partnerów.
W drugiej fazie, która rozpocznie się w marcy bieżącego roku, użytkownicy zyskają możliwość tworzenia prywatnych turniejów. Najpopularniejsze z nich będą mogły zostać wyróżnione obok profesjonalnych wydarzeń światowego kalibru.
Cechy Razer Arena:
- Automatyczne tworzenie i raportowanie wyniku meczu
- Powiadomienia
- Czat głosowy wewnątrz gry obsługiwany przez Razer Comms
- Czat lobby do podtrzymywania doskonałych relacji z innymi graczami, obsługiwany przez Razer Comms
- Zabezpieczenia przeciw oszustom zapewniające rozgrywkę fair play
- Format single elimination
- Tworzenie turniejów i wyzwań na własnych zasadach i łatwe zarządzanie, także ze znajomymi – już w marcu 2015
„Do tej pory platformy turniejowe stawiały jedynie na profesjonalnych zawodników, pozostawiając dużą rzeszę ambitnych graczy samym sobie.” – komentuje Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razer. „Dzisiaj położyliśmy kres takiej sytuacji dzięki Razer Arena. W końcu bez trudu można będzie znaleźć odpowiednich przeciwników wśród znajomych czy kolegów z biura. Rozmaite turnieje będą dopasowywane do potrzeb graczy o każdym poziomie zaawansowania. Sam zadecydujesz na jakich zasadach i z kim chcesz rywalizować.”
Dana Garvey, prezes i CEO Gaming Grids także komentuje premierę nowej platformy: „Dzięki najnowszemu projektowi, Razer po raz kolejny demonstruje swoje zaangażowanie w branżę gier i e-sportu. Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracując z Razerem przy nowej platformie Razer Arena.”
Założyciel Collegiate Star League, Duran Parsi, mówi natomiast: „Z przyjemnością dajemy wszystkim naszym uniwersytetom możliwość tworzenia własnych turniejów treningowych oraz systemu eliminacji prowadzących do finałów sezonu. Razer Arena stanowi niesamowitą platformę zarówno dla graczy i dla gospodarzy, będąc narzędziem umożliwiającym najłatwiejsze prowadzenie własnych turniejów.”
W momencie startu Razer Arena będzie wspierała następujące tytuły:
- Battlefield 4
- Dota 2
- Counterstrike: Global Offensive
Deweloperzy zainteresowani dalszymi informacjami lub zintegrowaniem swojej gry z platformą Razer Arena mogą zdobyć dodatkowe informacje pod adresem: http://developer.razerzone.com/arena. Ogólne informacje o Razer Arena można znaleźć na stronie http://Arena.razerzone.com.
Gospodarze turniejów zainteresowani organizacją wydarzeń w fazie beta Razer Arena zdobędą dodatkowe informacje pod adresem: http://www.razerzone.com/arena. Po wyjściu z fazy beta narzędzia dla organizatorów zostaną udostępnione wszystkim zainteresowanym.