Już niedługo Polacy będą mogli skorzystać z usługi HAPPA.pl, czyli pierwszego w naszym kraju internetowego systemu kodów podarunkowych. Pomysłodawcy tej nowatorskiej platformy, pragną ułatwić i przyspieszyć „proces zakupowy”, czyniąc go możliwie prostym i przyjemnym dla konsumentów. Jest to również nowy kanał dotarcia do klientów dla firm, które dostępne będą w HAPPA.pl. Najlepsze marki przyłączają się do systemu, który redefiniuje marketing i sprzedaż w internecie.
Polska a świat
W Polsce w 2011 roku z Internetu korzystało już 67% gospodarstw[1]. Co więcej, aż 5,9 mln osób[2] dokonuje zakupów internetowych. Statystyki te będą stale wzrastać. Podobnie dzieje się na rynku kart podarunkowych, z którymi w 2010 roku w Polsce zetknęło się niecałe 40% Polaków, podczas gdy w 2011 było ich już 62%[3]. Jak pokazują zagraniczne dane, jest to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku detalicznego. W 2011 r. w Wielkiej Brytanii rynek kart podarunkowych i voucherów wart był ponad 4,5 miliarda funtów[4], podczas gdy w Stanach Zjednoczonych sam rynek kart podarunkowych szacuje się na około 100 mld dolarów. Według prognoz za półtora roku cały sektor kart przedpłaconych w USA osiągnie aż 685 mld. Wyniki te napawają entuzjazmem pomysłodawców i partnerów pierwszego w Polsce systemu kodów podarunkowych, czyli internetowego odpowiednika tradycyjnej karty podarunkowej lub vouchera.
Rynek kart podarunkowcyh w Stanach Zjednoczonych jest przesycony, co oznacza, że internetowe karty podarunkowe mają szansę zdobyć dużą część rynku. Mimo, że wirtualne karty zostały wprowadzone stosunkowo niedawno, w tej chwili mają już 12% rynku i to bez intensywnej kampanii reklamowej. Ten samoistny wzrost jest bardzo dobrą wiadomością dla sieci handlowych. Konsumenci coraz częściej wybierają prezenty w internecie ze względu na koszt oraz wygodę, co pokazuje, że online’owe karty podarunkowe zdecydowanie znajdą powodzenie w bliskiej i dalekiej przyszłości – mówi Rob Carpenter, właściciel największego na świecie sklepu z tradycyjnymi kartami podarunkowymi, FriendGiftr.com
Szybko i łatwo czyli bezproblemowo
HAPPA.pl jest pierwszym projektem na rynku internetowych kodów podarunkowych w Polsce. Pragniemy rozwinąć segment tradycyjnych kart podarunkowych i połączyć go z oczekiwaniami użytkowników internetu, którzy chcą prościej i wygodniej kupować oraz dawać prezenty – mówi Artur Derwiszyński, współwłaściciel i pomysłodawca systemu HAPPA.pl.
Używając aplikacji na HAPPA.pl każdy ma możliwość podarowania udanego prezentu, bez długich godzin spędzonych w centrum handlowym, bez rejestracji czy potrzeby oczekiwania na dostawę. System internetowych kodów podarunkowych HAPPA.pl ma przede wszystkim zapewnić klientom szybki, łatwy i bezproblemowy dostęp do prezentów w najlepszych sieciach handlowych. Dlatego też podarowanie znajomemu kodu podarunkowego zajmie zaledwie chwilę. Wystarczy w aplikacji HAPPA.pl wybrać preferowany sklep lub usługę, wartość kodu podarunkowego i zapłacić (lub wybrać kod bezpłatny), aby w ciągu kilku sekund uszczęśliwić osobę, której chcieliśmy zrobić niespodziankę. Otrzyma ona wartościowy kod podarunkowy, który będzie mogła wykorzystać w sklepie tradycyjnym lub internetowym.
Tworzymy sektor kodów podarunkowych po to, by każdy użytkownik internetu miał możliwość zrobienia trafionego i oczekiwanego prezentu – niezależnie od tego czy chce za tydzień dać urodzinowy prezent koledze z pracy, czy potrzebuje drobiazgu na dzisiejsze spotkanie, ogłoszone 10 minut wcześniej na portalu Facebook. Bez potrzeby rejestracji, bez uciążliwego przeglądania kategorii sklepu, bez oczekiwania na dostawę. Za to z najbardziej cenionymi markami – dodaje Derwiszyński.
E-marka z HAPPA.pl
Internetowy kod podarunkowy HAPPA.pl to pomysł na prezent o realnym wymiarze w zaskakującej formie, który można wygodnie i szybko zakupić za pośrednictwem internetu. Jest to także niestandardowy sposób na promocję najlepszych marek na rynku detalicznym oraz alternatywny kanał dystrybucji, pozwalający budować lojalność klientów w formie odbiegającej od wyprzedaży czy zakupów grupowych.
W chwili obecnej trwają ostatnie testy wersji komercyjnej systemu oraz wdrażanie go u pierwszych partnerów biznesowych, wśród których znalazły się między innymi EMPIK, Almi Decor, Heppin.com, Toys4Boys, Poczta Kwiatowa oraz spółka Ultimate Fashion, która zarządza w Polsce popularnymi na świecie sieciami marek modowych – system obejmowałby sklepy marek: GAP, New Look, River Island, Aldo, Esprit, Mexx.
Więcej szczegółów już wkrótce na stronie internetowej www.happa.pl .