Kwietniowe targi NAB (Las Vegas 13-16 kwietnia) będą dla Sony okazją do zaprezentowania nowości z zakresu technologii 4K i produkcji na żywo z wykorzystaniem protokołu IP. Firma potwierdzi także swoje zaangażowanie w tworzenie kompleksowych rozwiązań, które wnoszą autentyczną wartość we wszystkie aspekty produkcji: od rejestracji materiału po archiwizację finalnego programu. W ramach rozwoju swojej wizji „Beyond Definition” firma przedstawi atrakcyjne możliwości, jakie w przyszłości otworzą się przed branżą audiowizualną dzięki innowacyjnym produktom i rozwiązaniom Sony.
Odwiedzając ekspozycję Sony w Las Vegas między 13 a 16 kwietnia, będzie można na własne oczy zobaczyć niesamowitą jakość 4K oraz poznać ambitne plany Sony dotyczące szeregu zastosowań, systemów i serwisów związanych ze standardem 4K i nie tylko. Dzięki technologii 4K lepsze wrażenia wizualne stają się udziałem jeszcze szerszego kręgu odbiorców. Firma Sony dowiodła już swojego zaangażowania w nowy standard pionierskimi transmisjami, między innymi z finału Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014, który po raz pierwszy w historii można było oglądać na żywo w kinach w rozdzielczości Ultra HD. Zainteresowanie materiałami 4K szybko rośnie zarówno po stronie twórców treści, jak i ich odbiorców. Podczas targów NAB firma Sony pokaże nie tylko rozwiązania służące zaspokajaniu tego globalnego popytu, lecz także kreowaniu go w roku 2015 i później.
Sony dostarcza pełny ekosystem audiowizualny, który obejmuje całą drogę obrazu — od obiektywu do domowego salonu. Targi NAB będą okazją do poznania różnych etapów tej drogi i przekonania się, że zaangażowanie Sony w rozwiązania audiowizualne i produkcyjne nie ogranicza się do jakości obrazu. Firma zademonstruje swoje w pełni zintegrowane, kompleksowe rozwiązania do organizacji pracy, które obejmują serwisy chmurowe (Ci), systemy wykorzystywane w sporcie (HawkEye), rozwiązania IP czy narzędzia archiwizacyjne Optical Disc Archive. W 2015 roku Sony nadal będzie włączać do swoich rozwiązań najlepsze technologie komputerowe i informatyczne, pozwalając nabywcom wybierać wśród twórczych, wydajnych systemów przeznaczonych dla różnych kategorii użytkowników i dostosowanych do różnych możliwości finansowych. Po transformacji cyfrowej rynek mediów znalazł się w nowej fazie i dlatego w czasie targów NAB Sony zaprezentuje wszechstronne rozwiązania dla nowych podmiotów z sektora mediów.
Firma pokaże ponadto, dlaczego rok 2015 będzie miał historyczne znaczenie dla oferowanych przez nią technologii IP. Rozwiązania IP umożliwiają transmisję sygnałów wideo i audio, sygnałów wzorcowych oraz danych kontrolnych za pomocą pojedynczego kabla sieciowego. Zmniejszają tym samym złożoność systemów produkcji na żywo, obniżają koszty instalacji i radykalnie zwiększają efektywność transmisji materiałów wideo. W ciągu ostatniego roku firma znacznie przyczyniła się do rozwoju technologii IP poprzez takie inicjatywy, jak pierwsza w Europie transmisja obrazu 4K za pośrednictwem sieci IP podczas targów IBC czy utworzenie rozwijającego się sojuszu IP Live Alliance.
— Targi NAB zawsze były dla nas ważną imprezą, a w tym roku mamy do pokazania trochę niezwykłych rzeczy — mówi Olivier Bovis, dyrektor działu AV Media w Sony Europe. — Rozwiązania 4K i IP nabierają rozmachu. Nasi goście będą mogli przekonać się, że Sony jest liderem, gdy chodzi o pełne wykorzystanie tych przełomowych technologii. Z niecierpliwością oczekujemy na spotkania z naszymi klientami. Będą one okazją do pokazania tego, co przygotowujemy i mamy do zaoferowania, oraz do poznania ich opinii. Korzystając z pomocy naszych partnerów, chcemy kontynuować rozwój i dostarczać rozwiązania, które będą źródłem nowych, fascynujących możliwości dla świata mediów w 2015 roku.
Stoisko Sony będzie zlokalizowane na stanowisku C11001 w centralnej hali Las Vegas Convention Center. Konferencja prasowa Sony odbędzie się 12 kwietnia w sali balowej hotelu Mirage. Jej rozpoczęcie zaplanowano na godzinę 23:00 czasu środkowoeuropejskiego. Dalsze informacje o Sony na targach NAB będą zamieszczane na stronie pro.sony.eu