Inno3D przedstawia nowego członka rodziny GTX, bazującej na architekturze Turing. Dziś na rynku debiutuje karta GTX 1650 w dwóch wersjach – TWIN X2 OC oraz COMPACT, wypełniając tym samym niszę w sektorze budżetowych GPU.
Nvidia ujawniła niemal każdą możliwą implementację swojej architektury Turing, od ekstremalnego GeForce RTX 2080 Ti po bardziej rozsądny RTX 2060. Ostatnio zaprezentowano także GTX 1660 Ti i GTX 1660, gdzie rdzenie RT i Tensor (odpowiedzialne odpowiednio za ray tracing i DLSS) zostały usunięte na rzecz przystępniejszej ceny. Tym samym, do tej pory pozostawał jeszcze jeden niewykorzystany rynek: sektor budżetowy. Właśnie w ten segment ma wpasować się GTX 1650.
GTX 1650 w wykonaniu Inno3D jest dostępny w dwóch wariantach: TWIN X2 OC i COMPACT. Główną widoczną różnicą między tymi modelami będzie typ zastosowanego chłodzenia. Niewielkich rozmiarów karta została wyposażona w 4GB szybkiej pamięci GDDR5, a także szynę pamięci 128-bit. Jednocześnie pochwali się bardzo niskim poborem prądu, dzięki czemu nie było konieczności zastosowania dodatkowego zasilania PCIe.
Niech nie zmylą Was skromne gabaryty GeForce GTX 1650. Architektura Turing oraz m.in. dwukrotnie większa ilość pamięci niż u swoich poprzedników, pozwala przede wszystkim na lepszą wydajność w współczesnych grach. Karta oferuje dwukrotne przyspieszenie względem GTX 950 oraz do 70% więcej wydajności niż GTX 1050. Bez dwóch zdań nowe GPU w ofercie Inno3D jest ciekawą alternatywą dla „początkujących” graczy, chcących zmodernizować komputer pod kątem nadchodzących premier.
Wszystkie karty graficzne producenta objęte są trzyletnią gwarancją.
Nowa karta Inno3d GeForce GTX 1650 ma być dostępna na rynku w cenie 699 zł.
Źródło: Entrymedia, Inno3d