Jako oficjalny partner technologiczny Realu Madryt, Cisco przeprowadzi na Estadio Santiago Bernabéu kompleksowe wdrożenie inteligentnej sieci. Dzięki Wi-Fi 6 ten wielofunkcyjny obiekt mogący pomieścić 85 000 osób, będzie mógł zapewnić kibicom najlepsze doświadczenia. Ponad 1200 punktów dostępowych Wi-Fi 6 na stadionie Santiago Bernabéu sprawi, że aplikacje będą działały szybciej. Poprawie ulegnie również przepustowość i niezawodność sieci względem poprzedniego standardu Wi-Fi.
Na obiektach, gdzie wdrożono technologię Wi-Fi 6 od Cisco zaobserwowano rekordowe przesyły pakietów danych i konsumpcję treści przez kibiców, które wcześniej miały miejsce tylko podczas największych wydarzeń sportowych na świecie.
„Dzięki współpracy z Cisco, liderem w zakresie połączeń sieciowych i zarządzania treścią, nowy stadion Santiago Bernabéu umożliwia swobodny przesył danych, transmisję głosową i wideo, co sprawia, że kibice mogą korzystać z największej liczby usług i cieszyć się wyjątkowym spektaklem na boisku” – mówi Emilio Butragueño, dyrektor ds. współpracy z partnerami w Real Madrid C.F.
Optymalizacja doświadczeń i procesów
Real Madryt to jeden z najbardziej znanych klubów piłkarskich, z milionami kibiców na całym świecie. „Królewscy” są powszechnie kojarzeni z innowacjami w obszarze sportu. Dzięki współpracy z Cisco, Real skorzysta nie tylko z pełnego portfolio produktów firmy – od rozwiązań sieciowych klasy korporacyjnej, data center, narzędzi umożliwiających zapewnienie bezpieczeństwa cyfrowego, po digital signage i inne – ale także wiedzy eksperckiej zdobytej podczas pracy dla największych organizacji z branży sportowej (lig, zespołów i wydarzeń).
Dzięki konwergentnej sieci Cisco, która jest bezpieczna, szybka i niezawodna, Real Madryt będzie w stanie usprawnić procesy w trakcie meczu, a także zapewnić niezrównane, innowacyjne wrażenia swoim fanom zgromadzonym na stadionie i w innych miejscach na świecie.
Ponad 1000 ekranów obsługiwanych przez kompleksowe rozwiązanie IPTV firmy Cisco, które łączy wideo wysokiej rozdzielczości z technologią digital signage, pozwoli klubowi ze stolicy Hiszpanii zwiększyć przychody oraz zaangażowanie fanów na całym obiekcie.
„Real Madryt jest jednym z klejnotów koronnych futbolu” — powiedziała Wendy Mars, prezydent Cisco EMEAR. „Cieszymy się, że możemy współpracować z klubem o tak bogatej historii. Nie możemy się doczekać efektów połączenia siły dwóch globalnych marek, aby zapewnić lepszą przyszłość piłki nożnej, która uwzględnia wszystkich fanów”.
Rozwiązania Cisco są od wielu lat wykorzystywane na stadionie Santiago Bernabéu. Rozszerzone partnerstwo pozwoli Realowi Madryt wzmocnić wizerunek światowego lidera w zakresie innowacji i wykorzystać doświadczenie oraz wiedzę Cisco, aby stworzyć światowej klasy stadion, który przez wiele lat będzie stanowił doskonały przykład wykorzystania technologii w sporcie.
Od ponad dekady organizacje z branży sportowej korzystają z rozwiązań i wiedzy eksperckiej Cisco. Przykłady innych projektów z tego obszaru obejmują: wdrożenie sieci na stadionie SoFi Stadium w Inglewood (aglomeracja Los Angeles) w Stanach Zjednoczonych; współpraca przy Igrzyskach Paraolimpijskich; partnerstwo z klubami zrzeszonymi w City Footbal Group (m.in. Manchesterem City F.C.), Riot Games (podczas turniejów League of Legends) oraz NFL (zawodową ligą futbolu amerykańskiego).