Współzałożyciele Open Source Virtual Reality (OSVR), największej open-source’owej platformy poświęconej rozwojowi rzeczywistości wirtualnej, poinformowali dzisiaj o aktualizacji oprogramowania Steam, która zapewni wsparcie dla treści z platformy OSVR. Oznacza to, że cała zawartość VR skupiona wokół tego uniwersalnego standardu zyskała właśnie łatwo dostępny, scentralizowany kanał dystrybucji.
“To prawdziwy kamień milowy w rozwoju VR, dzięki któremu użytkownicy na całym świecie zyskują dostęp do jeszcze większej ilości dedykowanego sprzętu oraz treści, a tym samym wzmocni to, współdzieloną przez OSVR i Valve, wizję rzeczywistości wirtualnej jako całkowicie otwartego dla wszystkich medium.” – powiedział Christopher Mitchell z Razer, zarządzający projektem OSVR.
“Standard OSVR pozwala twórcom gier na łatwe wspieranie setek różnych urządzeń VR, a producentom sprzętu daje dostęp do zawartości najwyższej klasy” – tłumaczy Yuval Boger, CEO biorącej udział w rozwoju OSVR firmy Sensics. “Dostępność zawartości OSVR na Steam ułatwi dystrybucję oraz dostęp do treści VR, tworzonych w ramach tej otwartej platformy.”
“To dla nas wielka przyjemność, że możemy ogłosić wsparcie dla tytułów OSVR” – powiedziała Augusta Butlin z Valve. “Steam jest platformą otwartą dla wszystkich twórców, a dodanie wsparcia dla technologii skupionych pod znakiem OSVR jeszcze bardziej rozwinie ogromną ofertę, którą Steam kieruje do milionów graczy na całym świecie.”