Questyle Audio CMA Twelve – 12-letnie wino dla miłośników audio

Aby w pełni docenić budowę CMA Twelve, trzeba to urządzenie zobaczyć na własne oczy. Jakość wykonania jest wręcz niespotykana, a to dzięki współpracy firm Questyle i Foxconn. Ponadto, czarna obudowa posiada znakomite zdolności odprowadzania ciepła. A to z kolei sprawia, że CMA Twelve pracuje w czystej Klasie A zachowując pełną stabilność i optymalną temperaturę pracy – 45 stopni. Co więcej, obudowa CMA Twelve posiada eleganckie linie, laserowe diody informujące o stanie pracy urządzenia. Laserowe diody, rozmieszczone dookoła pokrętła głośności informują także o jego położeniu, co dodatkowo podkreśla klasę i profesjonalne pochodzenie urządzenia.

Każdy detal został dogłębnie przemyślany i został uchwycony w starannie wypiaskowanej obudowie, której jakość dodatkowo podkreśla bursztynowy blask diod LED.

Kontrola rezonansów

Wibracje mechaniczne nie od dzisiaj są bolączką wielu urządzeń audio, znacząco pogarszając ich właściwości soniczne. Aby uniknąć niepożądanych rezonansów, obudowa CMA Twelve jest wykonana ze sztab aluminium lotniczego 6063 o grubości aż 10mm. Jakby tego było mało, obudowa jest spasowana z dokładnością do 0.02mm. Tej klasy dokładność jest naprawdę rzadko spotykana i jej uzyskanie możliwe było poprzez współpracę z firmą Foxconn, która wykonuje urządzenia dla samego Apple.

Technologia

Praca w trybie wzmocnienia prądowego

Opatentowany przez Questyle tryb pracy znacząco odróżnia wzmacniacze tej firmy od innych rozwiązań dostępnych na rynku. Zastosowanie tego zaawansowanego rozwiązania oferuje bezpośredni, namacalny dźwięk. Słuchacz ma wrażenie niczym niezakłóconego uczestniczenia w spektaklu muzycznym.

Praca w czystej Klasie A cały czas: “Pure Class A Bias Control”

CMA Twelve posiada układ, dzięki któremu urządzenie pracuje zawsze w Klasie A, dzięki czemu może bezproblemowo „napędzić” szeroki wachlarz słuchawek. Pozwala to na uzyskanie zawsze optymalnego brzmienia.

CMA Twelve obsługuje standard Direct Stream Digital aż do formatu DSD256 (czyli Quad-DSD) w sposób bezpośredni. Oznacza to, że, w przeciwieństwie do wielu innych urządzeń, w samym przetworniku cyfrowo-analogowym maksymalnie skrócono manipulowanie sygnałem. Dzięki temu na CMA Twelve usłyszymy wszystkie zalety brzmieniowe formatu DSD.

Pełne osiągi z każdymi słuchawkami

CMA Twelve jest zbudowany w oparciu o cztery grupy wzmacniaczy pracujących w trybie wzmocnienia prądowego. Uzyskano przez to bardzo duży zapas mocy do napędzenia każdych słuchawek a jednocześnie niskie zniekształcenia, na poziomie 0.0005%. Ponadto, system kontroli prądu podkładu (biasu) zapewnia jego optymalny poziom, tak aby uzyskać pełnię brzmienia, transparentności i barwy z każdych podłączonych słuchawek.

Zbalansowane gniazdo 4.4mm – jedno z pierwszych na rynku

Nietrudno zgadnąć, że zbalansowane słuchawki z gniazdem typu Jack 4.4mm będą istotnym trendem w przyszłości. Zwłaszcza, kiedy tak znane marki, jak Sony, Sennheiser, Campfire Audio, FiiO czy Audio-Technika dynamicznie adoptują to rozwiązanie. Każda z nich ma już w ofercie słuchawki z wtykiem zbalansowanym przystosowanym do gniazda 4.4mm. A CMA Twelve jest jednym z pierwszych urządzeń, które takie gniazdo posiada. Co więcej, firma Questyle zamierza pewnie kontynuować ten trend w przyszłości w innych swoich urządzeniach. A to dodatkowo umocni ten standard na rynku.

CMA Twelve – przystosowany do pracy w studio

Oprócz cyfrowych wejścia optycznego i koaksjalnego, CMA Twelve posiada na pokładzie wejście cyfrowe w studyjnym standardzie AES/EBU zrealizowane na gnieździe XLR. Możliwe jest monitorowanie wejścia cyfrowego w czasie rzeczywistym korzystając z wbudowanego gniazda słuchawkowego 6.5mm. Warto zwrócić uwagę, że jego poziom można przełączać pomiędzy poziomami 14dBu a 20dBu natychmiastowo. A to sprawia, że bez problemu można zgrać poziomy sygnału z każdym sprzętem studyjnym.

Dostosowanie do najwyższej jakości streamingu hi-res

Cyfrowe sygnały audio mogą zostać wysłane do CMA Twelve za pomocą gniazda S/PDIF (koaksjalnego), optycznego, jak i USB. Opatentowane technologie wzmocnienia w trybie prądowym, True DSD oraz potrójnej asynchronicznej transmisji sprawiają, że CMA Twelve brzmi znakomicie zarówno, jako DAC, jak i jako przedwzmacniacz oraz wzmacniacz słuchawkowy.

CMA Twleve & CMA Twelve Master

Aby lepiej sprostać oczekiwaniom rynku, Questyle oferuje dwie wersje urządzenia: CMA Twelve i CMA Twelve Master. Ta druga wersja posiada laserowo wygrawerowane logo z napisem „MASTER” oraz ceramiczną płytę PCB firmy ROGERS. Zapewnia to jeszcze dodatkowy przeskok jakościowy w stosunku do i tak znakomitej „zwykłej” wersji CMA Twelve. Obie wersje są dostępne zarówno w czarnym, jak i złotym wykończeniu.

Cena sugerowana Questyle Audio CMA Tvelve w wersji Standard wynosi 4999 PLN brutto, a . wersji Master 8999 PLN brutto. Produkty pojawią się w sprzedaży pod koniec listopada br. Natomiast już w dniach 16-18 listopada 2018 będzie można ich posłuchać podczas Targów Audioshow na Stadionie Narodowym w Strefie Słuchawkowej na stanowisku sieci sklepów MP3store.

SPECYFIKACJA

Sekcja przetwornika cyfrowo-analogowego i wzmacniacza słuchawkowego

-Wyjścia: 4.4mm zbalansowane jack/4-ro pinowe zbalansowane jack/gniazdo słuchawkowe jack 6.35mm

-Maksymalna moc wyjściowa:

247mW @ 300Ω; 900mW @ 32Ω(gniazdo 6.35mm)

825mW @ 300Ω; 2W @ 32Ω (gniazdo zbalansowane)

-THD + N: 0.00070% @Po=100mW, 300Ω       0.00167% @ Po=50mW, 32Ω

-Pasmo przenoszenia: DC–20kHz(+0, -0.4dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
DC–80kHz(+0, -3dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz

-Stosunek sygnał-szum: 112dB (nie ważone)

Sekcja przetwornika cyfrowo-analogowego i przedwzmacniacza

-Wejście USB typu B:

Wsparcie dla formatów: 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM oraz natywnego DSD64, DSD128, DSD256, a także DSD64, DSD128, DSD256 w formacie DoP

(Uwaga: wsparcie w Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 oraz MAC OS)

-Cyfrowe wejście i wyjście: Wejście i wyjście SPDIF, wejście optyczne, wejście AES/EBU

Wsparcie dla formatów 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM

-Wyjścia analogowe i poziomy na nich: 1 para wyjść zbalansowanych XLR, 1 para wyjść niezbalansowanych RCA

STANDARD 14 dBu: XLR: 5.084V  RCA: 2.549V

STUDIO 20 dBu: XLR: 8.887V   RCA: 4.475V

THD+N@STUDIO 20 dBu: RCA: minimalnie na poziomie 0.00115% na XLR: minimalnie na poziomie 0.00085%

SNR: RCA> 109dB  XLR>112dB (nie ważone)

 

Dodaj komentarz