W dniach 22-23 września, w Warszawie odbędzie się konferencja onGameStart – święto twórców gier internetowych. Programiści webowi zainteresowani game devem, oraz twórcy gier chcących przenieść swoje produkcje w świat internetowych przeglądarek przez dwa dni poznają tajniki tej dziedziny od najlepszych adeptów sztuki.
Specjalnie z tej okazji do Polski przyjadą specjaliści z całego świata bezpośrednio zaangażowani w rozwój gier internetowych. W programie przewidziano między innymi dyskusje prowadzone przez Brandona Jonesa – autora Rage Renderera napisanego w technologii WebGL czy Martina Koola – założyciela Sarien.net – JavaScriptowego emulatora oldschoolowych gier Sierry.
Seth Ladd, Google Chrome Developers Advocate, skomentował wydarzenie: Biorę udział w onGameStart, ponieważ uważam, że przeglądarka to przyszłość gier. Platforma open web udoskonaliła się do tego stopnia, że jakiekolwiek gry, które sobie wyobrazimy mogą teraz stać się rzeczywistością. Gry rozwijają tę platformę bardziej niż cokolwiek innego, a onGameStart jest ważnym wydarzeniem skupiającym kluczowych liderów z działki technologii HTML5 i gier opartych na przeglądarce.
Otwarte technologie webowe, takie jak JavaScript, CSS3 czy HTML5 nie są tylko metodami opisu dokumentów prostych stron internetowych, a pełnoprawnym narzędziem do tworzenia gier czy aplikacji nie ustępujących tym natywnym. Stąd też zrodziła się potrzeba zorganizowania konferencji poświęconej tej tematyce. Coraz więcej firm, i to nie tylko casualowych, ale także tych tworzących hardcore’owe produkcje dla ‘prawdziwych’ graczy, interesuje się tym, co nazywamy HTML5 i inwestuje w to pieniądze – Crytek, Zynga, EA, Id Software czy Disney. Przyszła więc pora na konferencję z prawdziwego zdarzenia poświęconą tworzeniu gier w webowych technologiach. Skoro ma to być przyszłość, a wiele na to wskazuje, to trudno wyobrazić sobie lepszy sposób na usystematyzowanie wiedzy czy wymianę doświadczeń ze specjalistami z całego świata. – komentuje Michał Budzyński, organizator OnGameStart.