Epson i 40% rynku projektorów do kina domowego w Polsce

Epson jest światowym liderem w sprzedaży projektorów – pod względem liczby wszystkich projektorów sprzedanych na świecie jak i w technologii 3LCD, której jest twórcą. W Polsce Epson dzierży palmę pierwszeństwa i ma 40% rynku projektorów do kina domowego pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Wartościowo, Epson to także numer jeden ale „tylko” 38% rynku. Wzrost Epsona w Polsce jest znacznie szybszy niż całego rynku +13% ilościowo.

Globalna sprzedaż projektorów w Polsce stale, ale bardzo powoli rośnie. Ilościowy wzrost wszystkich producentów to ok. 3% (rok 2011 w stosunku do 2010). Głębsza analiza pokazuje erozję cenową i mocną pozycje tańszych marek. Wartościowo polski rynek odnotował 5% spadek w stosunku do 2010 roku. Podobnie kształtowała się sprzedaż w regionie EMEA: -1% ilościowo, +2% wartościowo.

Epson rośnie szybciej niż rynek

Epson bardzo dobrze wypada na tle całego polskiego rynku projektorów – odnotowując 13% wzrost ilościowy i 6,3% wzrost wartościowy. Jest to wynik znacznie lepszy od całego rynku (+3% i -5%). W 2011 roku Epson po raz pierwszy na polskim rynku sprzedał łącznie ponad 10 tys. projektorów (dokładnie 10.167 szt.) i utrzymał drugą pozycję na rynku. Epson jest jedynym producentem projektorów, który w ciągu ostatnich 3 lat uzyskuje stały wartościowy wzrost sprzedaży projektorów w Polsce, pomimo spadku rynku.

Lider projektorów do kina domowego

Epson jest niezachwianym liderem sprzedaży projektorów do kina domowego w Polsce. Pomimo blisko 9% spadku rynku kina domowego w 2011 roku, Epson uzyskał 54% wzrost sprzedaży (3.292 szt.), zdobywając tym samym 40% udział rynkowy w Polsce, dystansując jednocześnie innych graczy, mających udziały nie przekraczające 20%.

Rok 2012 według Epsona

W roku 2012 Epson wprowadzi na rynek wiele nowych modeli projektorów zaprojektowanych z myślą o potrzebach różnych użytkowników – biznesowych, edukacyjnych, domowych aż do bardzo wymagających sprzętu o bardzo dużej jasności i szerokiej gamie wymiennych obiektywów. Euro 2012 powinno być bodźcem do sfinalizowania zakupu projektora domowego dla tych, którzy wahali się dotychczas czy to już odpowiedni czas.

Dodaj komentarz