Firma Jabra przedstawia swoją wizję przyszłości: inteligentne urządzenia audio. Nowe zestawy słuchawkowe stanowią naturalny następny krok w technologii produktów mobilnych typu wearables. Jabra koncentruje się na tych noszonych na głowie, a nie nadgarstku, tworząc unikatowe rozwiązania. Opiera się na 145 latach doświadczenia w tworzeniu produktów zapewniających wysoką jakość dźwięku w każdej formie. Głęboka wiedza specjalistów firmy w temacie zagadnień audio to spadek po macierzystej spółce, GN Store Nord (GN), która rozpoczęła swoją działalność od badania słuchu oraz produkcji aparatów słuchowych. Od tego czasu Jabra tworzy znakomite produkty audio w każdej dziedzinie: dla firm, dla sportowców, dla fanów muzyki i dla każdego, kto potrzebuje wysokiej jakości dźwięku podczas rozmów telefonicznych.
– Firma Jabra chce osiągnąć pozycję światowego lidera w branży inteligentnych rozwiązań audio. Zamierzamy wykorzystać okazję, jaką dają nam nasze doświadczenie w produkcji urządzeń słuchowych, obecne osiągnięcia w dziedzinie biometryki oraz technologii dla biznesu wspomagających pracę grupową, a także rosnąca popularność urządzeń typu wearables – twierdzi René Svendsen-Tune, dyrektor generalny firmy Jabra. – Znając przyzwyczajenia użytkowników naszych rozwiązań audio, nieustannie inwestujemy w prace nad nowymi urządzeniami dostarczającymi coraz lepsze doświadczenia związane z dźwiękiem.
Nowy sposób na życie
Zwiększone zainteresowanie rozwiązaniami z kategorii wearables oraz chęć posiadania urządzenia, które oferuje coś więcej, niż tylko odtwarzanie muzyki, zaowocowały powstaniem nowej kategorii produktów – inteligentnych urządzeń audio. To produkty, które spełniają codzienne potrzeby aktywnych użytkowników: pozwalają np. przenieść funkcje sportowej analizy biometrycznej z nadgarstka na uszy. W ten sposób liczba gadżetów noszonych przy ciele jest mniejsza, a użytkownicy mogą osiągnąć jeszcze więcej.
Zauważając te zmiany, Jabra wykorzystała doświadczenie grupy GN i stworzyła linię inteligentnych urządzeń audio dla aktywnych, która zostanie zaprezentowana na targach IFA. Obejmuje ona urządzenia Jabra Sport Pulse™, Jabra Sport Coach™ oraz nowy zestaw Jabra Sport Pace™. Każde z nich łączy możliwość bezprzewodowego słuchania muzyki z inteligentnymi funkcjami, takimi jak czujniki ruchu (Jabra Sport Coach Wireless) i biometryczny monitor akcji serca (Jabra Sport Pulse Wireless) współpracujące z dedykowaną aplikacją Jabra Sport Life.
Jabra Sport Pace to najnowsze uzupełnienie tej linii , skierowane do osób, które rozpoczynają swój trening i potrzebują wsparcia przy walce ze słabą motywacją. Słuchawki Sport Pace utrzymują doskonały standard jakości audio przy zachowaniu odporności poprzednich modeli słuchawek, a przy tym zapewniają 5-godzinny czas pracy i 5-dniowy czuwania. Tak, jak pozostałe produkty z linii sportowej, Jabra Sport Pace pomaga zaplanować i kontrolować trening, podając na bieżąco informacje o ćwiczeniach dzięki zintegrowanej aplikacji Jabra Sport Life. Za pomocą dedykowanego przycisku Sport Life Button użytkownik może zażądać informacji na temat obecnego i dotychczasowego treningu. Dzięki funkcji Advanced MultiuseTM słuchawki mogą się łączyć bezprzewodowo z dwoma urządzeniami Bluetooth jednocześnie. Wyjątkowo niska mała waga (21.61g) oraz zestaw wkładek Eargel zapewniają wyjątkową wygodę użytkowania podczas długiego treningu czy biegu. Cała linia
sportowa marki Jabra pomaga użytkownikom utrzymać wysoką motywację do wysiłku, co bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki. Jabra Sport Pace będzie dostępny na polskim rynku pod koniec października. Sugerowana cena to 399zł.
Podczas targów swoją premierę będzie mieć również stylowy monosłuchawkowy zestaw głośnomówiący Jabra Eclipse o wyjątkowo lekkiej konstrukcji, długim czasie pracy na baterii i niedoścignionej jakości dźwięku. Najlżejszy z dotychczasowych zestawów firmy Jabra, bo ważący zaledwie 5,5g, Eclipse oferuje 3 godziny czasu pracy, a specjalne ochronne etui zwiększa ten czas do łącznie nawet 10 godzin – dzięki temu rozwiązaniu sprzęt można naładować nawet w kieszeni. Technologia Bluetooth pozwala skoncentrować się wyłącznie na rozmowie, a telefon zostawić w torebce czy kieszeni, co pozostawia obie ręce wolne. Specjalne wkładki Eargel™ gwarantują dokładne dopasowanie do ucha i komfort noszenia nawet przez cały dzień. Zestaw Jabra Eclipse oprócz funkcjonalności oferuje też stylowy wygląd: produkt będzie dostępny w czerni lub bieli. Produkt będzie dostępny już pod koniec września. Sugerowana cena to 399zł.
Kolejną nowością zaprezentowaną po raz pierwszy będzie Jabra Halo Fusion, zestaw słuchawkowy stereo dostosowany do potrzeb fanów muzyki, którzy doceniają czysty dźwięk ulubionych utworów, a nie chcą rezygnować z bezprzewodowych rozmów telefonicznych. Zestaw jest niezwykle wygodny: waży jedynie 21g, konstrukcja leży bezpiecznie na karku, a douszne słuchawki z trzema rozmiarami żelowych wkładek Earbuds™ zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o całodniowym noszeniu. Funkcja Multiuse™ pozwala na sparowanie słuchawek z dwoma urządzeniami jednocześnie. Halo Fusion umożliwia słuchanie muzyki i obsługę połączeń – wystarczy dotknąć zestawu, aby przełączyć się między trybami, bez potrzeby sięgania po telefon. To połączenie poręczności, wygody i funkcjonalności w jednym zestawie. Jabra Halo Fusion wejdzie do sprzedaży w Polsce pod koniec listopada. Sugerowana cena zestawu to 249zł.
Nowy sposób pracy
Podejście do pracy ewoluuje, a to zmienia rytm życia wielu firm. Biura stają się bardziej dynamiczne, coraz przyjaźniej podchodząc do nowych rozwiązań technologicznych, ale też i wymagają coraz więcej. Zmienia się też organizacja: pracownicy nie są już przykuci do biurek, a ich godziny pracy są tak elastyczne, jak oni sami. Jednak to produktywność wciąż ma największe znaczenie, a rozproszenie uwagi nie sprzyja koncentracji i współpracy.
– Aby zachować swoją konkurencyjność na rynku, firmy muszą dać swoim pracownikom narzędzia dostosowane do ich miejsca oraz stylu pracy – kontynuuje Svendsen-Tune. – Dzięki nim wzrośnie produktywność zatrudnionych. Aby zatrzymać przy sobie dobrych pracowników i stworzyć motywujące środowisko pracy, firma musi zrozumieć, że pracownicy są coraz bardziej świadomi postępów technologicznych, a wspomaganie pracy grupowej za pomocą inteligentnych urządzeń to optymalne rozwiązanie.
Firma Jabra przedstawi dwa produkty na targach IFA, które pozwolą firmom osiągnąć te cele.
Jabra Evolve – słuchawki, które ułatwiają koncentrację i zwiększają wydajność, elastycznie dostosowując się do danego stylu pracy. Ten zestaw słuchawkowy, zaprojektowany do prowadzenia rozmów oraz słuchania muzyki, jest wyposażony w funkcję tłumienia hałasu oraz sygnalizator „nie przeszkadzać”, który pozwoli pracownikom skoncentrować się na pracy.
Jabra Speak 510 – zestaw głośnomówiący, który przekształci każde miejsce w produktywną salę konferencyjną. Moduł Bluetooth oraz możliwość podłączenia przewodów USB umożliwiają nawiązanie połączenia z komputerami PC, tabletami lub smartfonami, co czyni ten sprzęt idealnym do rozmów konferencyjnych, niezależnie od miejsca i warunków. Doświadczenie firmy Jabra przełożyło się na sukces serii – seria SPEAK może się pochwalić ponad milionem sprzedanych urządzeń.
Więcej informacji na temat firmy Jabra oraz jej produktów można znaleźć na stoisku firmy podczas IFA; sala 1.2, stanowisko 105.