Badanie firmy Sonos: 68% Polaków ma swoje przedmeczowe rytuały

Każdy fan piłki nożnej zgodzi się, że atmosfera stadionu jest niepowtarzalna, a emocje przeżywane na trybunach zostają z nami długo po wybrzmieniu ostatniego gwizdka. Jednak – jak pokazuje najnowsze badanie firmy Sonos – aż 51% kibiców woli oglądać mecze w domu. Mamy też szereg rytuałów i preferencji z tym związanych. 30% ankietowanych wskazało natomiast, że kiepska jakość dźwięku psuje całe doświadczenie. Co jeszcze jest ważne dla piłkarskich fanów?

Muzyka odtwarzana przed meczem wywołuje podekscytowanie, napawa optymizmem i nadzieją. Takie wnioski płyną z badania firmy Sonos, przeprowadzonego wśród europejskich kibiców piłki nożnej z okazji kontynuacji współpracy z klubem FC Liverpool. Ogromną wagę przykładamy do specyficznych dźwięków, które kojarzą się z tą dyscypliną sportu. Dlatego dla 34% ankietowanych nie bez znaczenia pozostaje sprzęt audio, który pozwala doświadczyć prawdziwych emocji przed i w trakcie meczu.

Playlista na dobry początek

Przedmeczowe zwyczaje, takie jak pranie koszulki ulubionego klubu czy podkręcanie dźwięku z telewizora, to dla 68% kibiców ważny element przygotowania do rozgrywki. Rytuały mają pomóc ulubionej drużynie wygrać, a nas wprawić w doskonały nastrój. Dla 40% Polaków to właśnie dobra zabawa jest ważniejsza od zwycięstwa, a jej najlepszą towarzyszką jest odpowiednia muzyka. Aż 30% ankietowanych wskazuje, że  wpływa ona na pozytywną atmosferę. Jaka piosenka króluje na szczycie sportowej playlisty? Oczywiście „We are the Champions” kultowej grupy Queen. Być może to za sprawą tego monumentalnego utworu kibice nabierają odwagi – aż 48% z nich przyznaje, że czuje się pewniej śpiewając i skandując piłkarskie hasła w zaciszu własnego domu niż na stadionie. 

Emocje jak na stadionie

Czego brakuje kibicom oglądającym mecze w domu? Aż 45% chciałoby doświadczyć wybuchu radości, która udziela się fanom na stadionie. 33% wskazuje, że brak im okrzyków z trybun, a 31% – hymnu ulubionej drużyny śpiewanego na tysiące głosów. Mecze oglądane w telewizji dają poczucie komfortu, ale wykreowanie piłkarskiej atmosfery może być wyzwaniem. Dźwięk jest bowiem najlepszym sposobem, by jeszcze głębiej przeżyć emocje związane z oglądanym wydarzeniem. Lubimy wsłuchać się w odgłos piłki wpadającej w siatkę (43%). Wstrzymujemy oddech, gdy zawodnik precyzyjnie uderza w futbolówkę np. przy rzucie karnym (40%). Lubimy też podsłuchiwać co mówią do siebie gracze na boisku (38%). Okazuje się, że według ankietowanych, posiadanie wysokiej klasy soundbara umożliwiłoby im lepszy odbiór gry i zbudowanie odpowiednich emocji. 

FC Liverpool z własną playlistą

Przed nami ostatnie miesiące piłkarskiego sezonu. To dobra okazja, żeby włożyć jeszcze więcej energii w dopingowanie ulubionej drużyny. Pomoże w tym Sonos, czyli Oficjalny Partner LFC. Firma we współpracy z piłkarzami i piłkarkami słynnej angielskiej drużyny stworzyła specjalny kanał dostępny dla użytkowników Sonos Radio oraz na platformie Mixcloud. Znajdziemy tu wszystkie utwory zagrzewające gwiazdy futbolu do gry. Gospodarzem audycji “Anfield Pre-Match Anthems” jest piłkarska legenda John Barnes. 

Spot promocyjny Sonos i FC Liverpool:

Feel more on match day | Sonos – YouTube

O badaniu:

Badanie online zostało przeprowadzone przez londyńską agencję Atomik Research wśród 1 001 respondentów z Polski, którzy deklarowali się jako fani sportu. Badanie odbyło się w dniach 7 marca – 10 marca 2022 roku. 

Dodaj komentarz