Samsung Electronics rozpoczyna produkcję transparentnego panelu LCD o przekątnej 46 cali, który został wyróżniony nagrodą 2012 CES Innovations. Przezroczysty ekran może zastąpić drzwi lodówek sklepowych, a nawet bramki na peronach w metrze. Można go będzie również wykorzystać w produkcji elektronicznych tablic, punktów informacyjnych, sprzętu medycznego, urządzeń mobilnych oraz jako wyświetlacze informacyjne.
Scenarzyści filmów fantastycznonaukowych muszą po raz kolejny uruchomić wyobraźnię, aby wyprzedzić rzeczywistość. Przezroczyste ekrany już niebawem zastąpią okna, drzwi lodówek, sklepowe szyby i bilbordy reklamowe. O ile do niedawna była to tylko wizja, którą podziwialiśmy w filmach takich jak „Łowca androidów” Ridleya Scotta czy „Raport mniejszości” Stevena Spielberga, teraz elementy scenografii filmowej staną się codzienną rzeczywistością.
46-calowy, przezroczysty panel LCD firmy Samsung oferuje współczynnik kontrastu na poziomie 4500:1. Korzystając ze światła słonecznego lub oświetlenia wewnątrz pomieszczenia, panel nie wymaga dodatkowego podświetlania. Panel znajduje łatwe zastosowanie w prezentacji reklam i filmów. W tym celu wystarczy aktywować warstwę diod LED podświetlających obraz na jego krawędziach. Gdy są one wyłączone, ekran jest przezroczysty, a zapotrzebowanie na energię stanowi zaledwie 10% zużycia standardowego ekranu LCD o podobnych rozmiarach. Nowe wyświetlacze firmy Samsung będą w pierwszej kolejności przeznaczone dla instytucji, przedsiębiorstw i placówek edukacyjnych.
Przezroczyste ekrany to fantastyczny sposób zastosowania technologii nowej generacji. Oferując niedostępne dotychczas funkcje wyświetlania, niosą w sobie olbrzymi potencjał reklamowy. Stosowane na elewacjach budynków, mogą doprowadzić do rewolucji i stać się ważnym narzędziem komunikacji marketingowej. Co więcej, mogą na długo zmienić sposób, w jaki użytkownicy korzystając z mediów i urządzeń mobilnych – powiedział Younghwan Park, starszy wiceprezes ds. marketingu LCD, dział Device Solutions, Samsung Electronics.
Do sprzedaży trafił już 22-calowy, przezroczysty ekran LCD Samsung, który został bardzo dobrze przyjęty przez przedstawicieli różnych branż. Jego kompaktowe wymiary, niski poziom zużycia energii, a także różnorodność funkcji doceniło wielu producentów dóbr luksusowych, w tym biżuterii.
Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Display Bank wynika, iż rynek wyświetlaczy transparentnych czeka dynamiczny wzrost. Przewiduje się, że w 2015 roku jego wartość wyniesie 0,9 miliarda dolarów, a do 2025 roku wzrośnie do 87 miliardów dolarów.