Liderzy branży zaprezentowali otwartą platformę wirtualnej rzeczywistości

Grupa liderów branży wspólnie z firmą Razer – światowym liderem w produkcji urządzeń oraz oprogramowania dla graczy oraz Sensics, liderem w produkcji wydajnych systemów VR, zaprezentowała ekosystem Open-Source Virtual Reality (OSVR). Jego głównym zadaniem jest stworzenie nowego standardu wirtualnej rzeczywistości dla graczy. Razer wsparł projekt tworząc urządzenie OSVR Hacker Kit oraz oprogramowanie, pozwalające na łatwe programowanie dla dowolnej technologii VR.

OSVR to zarówno urządzenie, jak i oprogramowanie pogłębiające doświadczenia z graniem w VR na wielu poziomach. Urządzenie może współpracować z wiodącymi silnikami graficznymi, w tym Unity i Unreal Engine 4. OSVR jest także kompatybilny z wtyczkami liderów rynku hardware, takich jak Bosch czy Razer. Co więcej, OSVR został zaprojektowany tak, aby wspierać wszystkie urządzenia VR, w tym Oculus DK 2 czy Vrvana Totem headset. Nowa platforma umożliwi zewnętrznym deweloperom tworzenie własnych aplikacji i urządzeń dla dowolnych systemów operacyjnych, w tym Windows, Android i Linux.

„Gry coraz częściej wykorzystują wirtualną rzeczywistość, co przynosi graczom olbrzymie korzyści, ale również stawia przed nimi nowe wyzwania.” – mówi Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razer. „OSVR łączy twórców gier, graczy oraz producentów sprzętu tak, aby wspólnie pracowali i rozwiązywali te trudności oraz sprawili, że wirtualna rzeczywistość stanie się szeroko dostępna.”

CEO Snesics, Yuval Boger komentuje natomiast: „OSVR to otwarta platforma, która ma za zadanie przyspieszenie rozwoju wirtualnej rzeczywistości i danie użytkownikom opcji wyboru najlepszego zestawu urządzeń oraz oprogramowania. Jesteśmy podekscytowani współpracując z Razerem i z innymi liderami w swoich dziedzinach i wspólnie tworząc OSVR.”

Zgodnie z pierwotną koncepcją, OSVR Hacker Dev Kit będzie projektem otwartym i łatwo dostępnym, co powinno zachęcić deweloperów do wykorzystania tego ekosystemu. Aby umożliwić jeszcze łatwiejsze tworzenie oprogramowania, OSVR HDK stworzono z wykorzystaniem wysokiej jakości optyki o niskiej dyspersji, która praktycznie eliminuje konieczność późniejszej korekcji kolorów, skracając tym samym czas dewelopmentu (w porównaniu z innymi urządzeniami VR). Każdy może pobrać pliki 3D i zbudować własny zestaw VR. Więcej informacji można znaleźć na www.osvr.com.

„W OGA jesteśmy przekonani do idei otwartego ekosystemu dla twórców i graczy, dlatego z przyjemnością wspieramy projekt OSVR.” – komentuje Drew Johnston, prezes Open Gaming Alliance. „Darmowe rozwiązania open source ze wsparciem dla wielu producentów sprzętu, silników gier i platform jest tym, czego potrzebuje branża, w tym wydawcy, aby przyspieszyć upowszechnienie wirtualnej rzeczywistości.”

OSVR zaprasza także kolejnych partnerów do dołączenia do projektu. Zainteresowane firmy mogą skontaktować się w tej sprawie pod adresem: contact@osvr.com.

Zestawy demo OSVR oraz Hacker Dev Kit są prezentowane na CES:

  • Razer, South Hall 3 at Booth #31132
  • Hillcrest, Renaissance Hotel in Suite #1130

Nod Labs prezentuje naturalne interakcje 3D w OSVR przy pomocy pierścienia Nod i trackowania Skeletal. Zarezerwuj spotkanie z Nod na nod.co/ces.

Z OSVR można zapoznać się również dzięki Leap Motion, gdzie zamiast klasycznego kontrolera, uczestnicy wykorzystają własne dłonie. Rezerwacja prezentacji oraz kontakt z Leap Motion jest możliwy pod adresem: apeck@leapmotion.com

Więcej o OSVR

OSVR™ to nowy ekosystem wirtualnej rzeczywistości stworzony od podstaw tak, aby ustanowić wspólny standard dla producentów urządzeń, deweloperów gier. Za cel stawia sobie stworzenie najgłębszych doznań w obszarze wirtualnej rzeczywistości. OSVR, wspierany przez liderów branży, koncentruje się na graczach, którzy już od teraz będą mogli wznieść granie w wirtualnej rzeczywistości na kolejny poziom.

Obecnie OSVR wspierają:

Poza wspomnianymi okularami, OSVR to także plugin umożliwiający współpracę z Oculus DK2.

Twórcy gier mogą wykorzystać pluginy do następujących silników:

  • Unity 3D Engine – Dostępny
  • Unreal Engine 4 – Styczeń 2015
  • HeroEngine – Potwierdzenie niebawem
  • Kolejne już wkrótce

Dostępność OSVR SDK:

Cena: Brak opłat

Dostęp dla ograniczonej liczby twórców – Już teraz

Dostęp publiczny – Q2 2015-01-07

OSVR Hacker Development Kit

Cena: od $199,99

Dostępność: Czerwiec 2015

Specyfikacja:

Moduł HMD:

  • Sensor ze zintegrowanym akcelerometrem, żyroskopem oraz kompasem
  • Zewnętrzne złącza USB 3.0 dla dodatkowych akcesoriów
  • Dodatkowe złącza 2x USB 3.0 do podłączenia wewnętrznych rozszerzeń
  • FPGA dla maksymalnej personalizacji

Wyświetlacz:

  • 5,5” FHD z płaskim okablowaniem oraz ramką umożliwiającej stosowanie wymiennych paneli
  • Rozdzielczość FHD 1080×1920 z 60 klatkami na sekundę i 401 ppi
  • Dodatkowa ramka umożliwia stosowanie wymiennych paneli

Moduł optyczny:

  • System Near-eye z dwuelementową optyką asferyczną, zapewniająca doskonałą jakość obrazu z minimalnymi zniekształceniami
  • Panoramiczne pole widzenia 100° (90° pion. x 90° poz.)
  • Niezależne ustawienie dioptrii oraz odległości między źrenicami (IPD) do wygodnego użytkowania bez okularów

Moduł mechaniczny HMD:

  • Zdejmowana maska
  • Komfortowa forma z pianki i włókna węglowego

Moduł belt box:

  • Dodatkowe złącze USB 3.0
  • Zintegrowany kodek audio surround
  • Doskonała ergonomia i ułatwione zarządzenie kablami
  • Wzmacniacze sygnału

Dodaj komentarz